Pernilla Wahlgren - Må bra med familjen.

Som fyrabarnsmamma gäller det att inte se barnen som ett hinder och samtidigt försöka fylla sina energidepåer för att orka. Pernilla Wahlgren har en avslappnad inställning till hälsa.
- Jag skulle känna mig jätteduktig om jag tränade. Som det är nu har jag turen att få min träning genom jobbet.
I vardagen ser hon till att inte göra saker krångligare än de är och att inte oroa sig i förväg. Att välja att se barn som ett hinder skulle absolut inte fungera. Då hon presenterar nya hudvårdsprodukter och ett nytt slingkit för Garnier är sonen Theo med. Slingorna är supersnygga och det är svårt att tro att de inte är gjorda på salong utan istället är det en väninna som hjälpt Pernilla att få dem på plats.
Då det gäller hudvård är Pernilla alltid noga med att smörja in sig. De två viktigaste produkterna för henne är en bra rengöring och en rengöringskräm. I sina hudvårdsprodukter vill hon även ha mycket naturliga ingredienser i burkarna så även i shoppingkassarna från matbutiken.
- Det tog ett tag för mig att upptäcka de ekologiska produkterna men idag är de det självklara valet.
Pernilla är sällan trött trots att hon lever aktivt och inte sover särskilt mycket.
- Jag är hellre upp sent och får en stund för sig själv även om jag ska upp tidigt nästa dag.
Då tillfälle ges ser hon till att ta tid för att boka in sig för en behandling. I Åre blir det gärna en pedikyr på hotell Tott efter en dag i skidbacken.
- Min allra första spabehandling var en massage uppe på Selma då jag var 14 år, det var sjukt skönt! Jag var där med min mamma. För att föra traditionen vidare såg Pernilla till att boka in en mor- och dotterbehandling då de var på semester i Thailand på Evasons Resort i Phuket. I öppna trähyddor med tak av bast omgivna av porlande vatten och med sagolik havsutsikt fick hon och dottern Bianca varsin behandling på det lyxiga Six Senses Spa.
Nästa spabesök har Pernilla redan inbokat i sin kalender. Det blir tillbaks till Sunne och Selma Spa men denna gång tillsammans med några tjejkompisar som gett henne denna resa i 40-års present. Innan dess blir det kanske några nya hårfärgningar och en och annan ekologisk liter mjölk som skall införskaffas och drickas upp. Vill du följa med in i Pernillas värld ska du läsa hennes blogg på tidningen Mamas hemsida. Här varvas aktiva dagar med recept på goda kakor.






källa: http://www.spahalsa.se/Artikel1.aspx?CatID=1&ArtID=387

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0