Niclas Wahlgren drabbad av ögonsjukdom.

Under inspelningen av "Förkväll" i Thailand drabbades Niclas Wahlgren av svullna och variga ögon. Foto: Olle Sporrong

Niclas Wahlgren drabbad av ögonsjukdom

Ansiktet svullnade upp och varet rann ur ögonen. Mitt i djungeln drabbades Niclas Wahlgren av en mystisk tropisk sjukdom som hotar att förstöra hans hornhinnor. Fästmön Laila Bagge är orolig. - Självklart tycker hon det är otäckt. Jag är extremt ljuskänslig och måste gå till läkaren igen, säger Niclas Wahlgren.




Niclas Wahlgren reser just nu världen över som programledare för resedelen i TV4:s kommande "Förkväll".
Och det var under premiärresan till Thailand som olyckan var framme - två gånger om.
För skrapsåren i ansiktet som han fick vid en klippklättring är det minsta problemet.
Under reportageresans sista vecka befann sig Niclas Wahlgren och inspelningsteamet mitt inne i den thailändska djungeln.
Då slog sjukdomen till.
- Det var rejält vidrigt. Varet forsade ur ögonen, det fanns inget stopp. Ingen förstod vad det var frågan om. Och jag svullnade upp rejält runt ögonen. Det såg ut som om jag gått en hård boxningsmatch och fått stryk, säger Niclas Wahlgren.
Vet inte orsaken

Han fick uppsöka ett lokalt sjukhus - men där kunde de inte konstatera vad det rörde sig om.
- Det kan vara allt från att en insekt stuckit mig i ansiktet, till att jag tagit i någon giftig växt och fått en allergisk reaktion eller att jag pillat mig i ögat och fått in baciller eller virus. Läkaren på plats gav mig en stor dos penicillin, säger Niclas Wahlgren.
Men problemen har inte helt gett med sig. Tillbaka i Sverige har Niclas Wahlgren, som just nu äter penicillinkuren, fortfarande kvar delar av svullnaden och läkarna har varnat för att hans hornhinna riskerar att skadas, till och med lossna.
Laila orolig

- Jag är mycket ljuskänslig, tål inte solljuset så bra. Om det går riktigt illa kan hornhinnan ta stryk. Jag måste gå till läkare här också för att se till att ingenting dumt

Fästmön Laila Bagge är orolig. Foto: Olle Sporrong

händer.
Hemma i Sverige finns fästmön och "Idol"-jurymedlemmen Laila Bagge. Hon har varit, och är orolig, över sin pojkväns tillstånd.
- Det är givet att hon tycker att det är otäckt och blir orolig. Speciellt när man är i väg. Vi har pratat i telefon varje dag nu när jag har varit borta. Och nu vet vi ju inte exakt vad problemen är heller, säger Niclas Wahlgren.
"Förkväll" är tänkt att börja sändas i oktober.


Källa:http://www.expressen.se/noje/1.1702423/niclas-wahlgren-drabbad-av-ogonsjukdom 




Någon som vet om detta är sant eller om det bara är överdrivet?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0