"De var så vackra"



När lillebror Linus Wahlgren gifte sig brast det för Pernilla Wahlgen.
Sångerskan storgrät och efteråt sa hon rörd och skakad:
- Det var så vackert, det gick inte att hålla tårarna tillbaka.



Hemlighetsmakeriet har varit stort. Men när Linus Wahlgren i går fick sin Jessica Johansson i Lidingö kyrka var hela den Wahlgrenska klanen och många ur den svenska kändiseliten samlad.
Till stort jubel och risregn kom brudparet vid 15.30-tiden ut genom porten som man och hustru.
- Det här känns så fantastiskt. Helt underbart, sa de nyvigda och strålade i kapp.
En prövning för Pernilla
För storasyster Pernilla Wahlgren blev vigseln en prövning.
Hon hade fortfarande tårar i ögonen när utgångsmusiken tonat ut.
- Det var så sjukt romantiskt och gulligt. Man kan lugnt påstå att jag gråtit. Så fort jag fick se Jessica gå in i kyrkan började jag, och så fortsatte det. Hon och brorsan är så vackra!


Fick en egen låt

Under vigseln framförde Niclas Wahlgren och Pernilla Wahlgren låten "För din skull" som storebror skrivit speciellt till de nygifta. De fick rungande applåder - precis som schlagerstjärnan Sarah Dawn Finer efter sin insats.
Efteråt utbröt rena kramkalaset.

Visade upp vigselringen

Jessica Johansson visade stolt upp sin gnistrande vigselring för svägerskan Pernilla Wahlgren och Charlotte Perrelli:
- Det var så oerhört fint! sa Charlotte Perrelli.
Därefter bjöd Linus Wahlgrens pappa Hans och mamma Christina Scholin alla gästerna till bryggan nedanför 1600-talskyrkan.
Där väntade champagne och snittar innan en båt tog bröllopsgästerna till exklusiva restaurangen J vid Gåshaga - festen pågick till långt in på natten.
- Om jag blir sugen på att själv gifta mig? I dag gläds jag med Linus och Jessica. Det var väl ett diplomatiskt svar? sa Pernilla Wahlgren och skrattade.






Källa: http://www.expressen.se/noje/1.812684/de-var-sa-vackra

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vad kul att läsa :)

2009-06-29 @ 12:12:56
URL: http://spetan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0