Det reser Niclas aldrig utan

Förkvälls resereporter Niclas Wahlgren är rutinerad när det gäller resandet. Här hittar du grejorna som han tycker är bra att ha med sig.

 Niclas Wahlgren reser helst helt utan packning.
- Jag är ganska bra på att resa utan något, då kan man handla lite prylar i det landet istället. En gång åkte jag till Thailand med endast tandborste, pass och pengar, men då kom jag nog hem med två fulla resväskor eftersom jag shoppade så mycket. Om man reser utan så slipper man vänta vid bagagebandet och släpa väskor över stranden.

 Han gillar att få vara spontan och resa lätt utan att ha bokat vare sig hotell eller hemresa, det får man ta på vägen. Men om han ska välja tre saker som han gärna har med sig så är det:

 Kortisonsalva
- Jag har alltid med mig en väldigt bra kortisonsalva som jag har köpt i Thailand. Den är framför allt bra i varma länder där småsår kan ha svårt att läka. Man kanske har skurit sig på en korall eller har något myggbett som man har kliat sönder. Med den här salvan läker det supersnabbt.

 Böcker
- När man reser har man verkligen tillfälle att koppla av och det är jätteskönt att bara ligga i en solstol i sex timmar, men ofta blir man lite uttråkad och då är det bra att ha med sig något att läsa! Böcker kan man alltid få tag på utomlands, men om man inte gillar att läsa på engelska eller tyska så är det bra att ta med sig någon bok. Jag har precis läst Agneta Sjödins En av de tolv, den handlar om Jakob, en av apostlarna. Båda hennes senaste böcker är bra dramer, väldigt bra skrivna!

 Lonely planets On a shoestring
- Nu för tiden har jag ganska bra koll när jag reser, men om man är ovan är ett bra tips att ta med sig Lonely planets små guideböcker ”On a shoestring”. De hade jag alltid förr när jag reste och där kan man verkligen se varenda liten grusväg och allt är väldigt bra beskrivet. ”Sväng till höger och du kommer in på gatan där Sean står och knackar kastruller” och när man svänger finns verkligen Sean där. Det är skithäftigt och det är väldigt bra om man vill hitta bra hotell, matställen och sevärdheter.

Bild och text: http://tv4.se


Kommentarer
Postat av: Bam Bam

ÄLSKAR din blogg!! Är själv ett stort wahlgrenfan. Men jag har främst vät upp med Niclas musik så han är nog "favoriten" om man säger så. =)

2009-11-03 @ 23:52:34
URL: http://iambaam.blogg.se/
Postat av: Tobias

svar: nice, som här då :)

2009-11-06 @ 23:52:12
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0